Jaki silnik diesla wybrać?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • NZL
    Classic
    • 2010
    • 4

    Jaki silnik diesla wybrać?

    Witam.
    Zakupiłem Octavie 2 Combi dla rodzinki. Dużo już się dowiedziałem z forum i walczę dalej z usterkami nowej lalki. Mam nadzieję również pomóc i podzielić się swoją wiedzą.

    Pozd.
    Arek
  • youngtimer
    Classic
    • 2009
    • 11

    #2
    Jaki silnik diesla wybrać?

    Witam,

    Rozglądam się za Octavia z przebiegiem do 100k km i rocznikiem przynajmniej 2006. Suma do wydania to 65000 wraz z kosztami rejestracji.
    Mając na uwadze powiększające się grono osób w rodzinie i rozmyślania nad każdą wydaną złotówką, postanowiłem związać się z jedym autem dłuższy czas.
    Prawdopodobne przebiegi roczne to okolice x>15k km, w tym miasto 25%, reszta autostrady.
    - Najrozsądniej pewnie byłoby wziąść 1.9. Już go miałem, wiem czego się spodziewać, ile pali itd. Ale 105 konia z pełnym bagażnikiem, 4 osoby plus trumna na dachu/rower na haku to już sporo.
    - Mniej rozsądnie byłoby wziąść 2.0; niestety miałem niemiłą przygodę z tym silnikiem (Audi A4). Czy to te same silniki dla całej gamy VAG? Czy wprowadzono zmiany konstrukcyjne w tym silniku? Czy bezpieczny w tym wypadku będzie zakup rocznika 2008?
    - I najmniej spodziewany wybór ze strony najlepszej z żon: wersja RS Czy te same bolączki dotyczą silnika 2.0 i RS? Ile pali przy lekkiej nodze i nie przekraczaniu 140km/h na autostradzie?

    licząc na pomoc pozdrawiam
    youngtimer
    http://testdrive.blox.pl

    Komentarz

    • t271828
      Elegance
      • 2008
      • 928

      #3
      Re: Jaki silnik diesela wybrać?









      i jak poszukasz dokladniej to jeszcze znajdziesz duzo wiecej informacji

      Komentarz

      • abstinent
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 4842
        • Octavia II combi (1Z5)
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        #4
        youngtimer, ja bym szukał 1.9 :diabelski_usmiech

        Komentarz

        • loyd
          RS
          • 2010
          • 2342

          #5
          A ja bym dorzucił ze 2 - 3 kpln i wziął 1.4 tsi ambiente + climatronik i kilka bajerów.

          Nowe to nowe ....

          Komentarz

          • paisak
            Drive
            • 2010
            • 96

            #6
            Ja sie zdecydowalem na uzywana 2.0 TDI 8V BMM z DSG. Jutro ja odbieram. Zobaczymy co z tego bedzie :lol: Niby ten BMM jest najmniej awaryjny sposrod calej gamy 2.0 TDI...

            Komentarz

            • abstinent
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 4842
              • Octavia II combi (1Z5)
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

              #7
              loyd, kolega szuka używanej i dobrze
              za taką kasę znajdzie coś porządnego(combi,elgance, climatronic,xenon,navi i jeszcz trochę innych dupereli :diabelski_usmiech )

              Komentarz

              • wocek
                Rider
                • 2006
                • 342
                • Audi

                #8
                Zamieszczone przez youngtimer
                - I najmniej spodziewany wybór ze strony najlepszej z żon: wersja RS
                Zdecydowanie Tak
                Zamieszczone przez youngtimer
                Czy te same bolączki dotyczą silnika 2.0 i RS?
                Zdecydowanie Nie
                Zamieszczone przez youngtimer
                Ile pali przy lekkiej nodze i nie przekraczaniu 140km/h na autostradzie?
                Zdziwisz się jak mało :shock: Za tą kasę wyrwiesz naprawdę dobrą eskę
                Szczerze polecam
                wocek

                Komentarz

                • Mihau
                  RS
                  • 2009
                  • 7460
                  • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                  #9
                  Jedynym problemem o jakim słyszałem w RS-ce to są wtryski
                  O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                  Komentarz

                  • abstinent
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 4842
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    #10
                    które do tanich nie należą

                    Komentarz

                    • youngtimer
                      Classic
                      • 2009
                      • 11

                      #11
                      Nie możliwe, żeby kobieta mogła dokonać najlepszego wyboru :shock:

                      Zatem BMN... czy to się nadaje jako auto rodzinne? Jak się głębiej zastanowić to z bachorami szybciej niż 130-140 człowiek nie będzie jechał. Zatem kiedy nadchodzą chwile zabawy 170 konnym silnikiem?

                      Serce za BMN.
                      Rozum za BXE.
                      http://testdrive.blox.pl

                      Komentarz

                      • abstinent
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 4842
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        #12
                        bierz bxe, zrobisz delikatny program i już :diabelski_usmiech
                        dobrego rsa łatwo nie znajdziesz, bxe na trasie 5-6l do 140

                        Komentarz

                        • rob555
                          Rider
                          • 2006
                          • 748

                          #13
                          Zaraz mnie tu zjedza ale...
                          2.0 16v TDI to porazka i koniec kropka. Nie wazne jaka edycja ktory rocznik i czy pompki siemensa czy boscha. Po prostu sypia sie jak stare budownictwo w porownaniu do starych podczciwych TDI.
                          Skoro w BMN przy realnym przebiegu 104tys km trzeba wydac ponad tysiaka na nowa pompke bo stara padla ( przy okazji laweta bo to siemens i nie odpali) to wcale nie uwazam by to bylo normalne.
                          Pomijam ekologie i DPF ktore tez potrafia krwi napsuc.

                          Albo 1.9 TDI - zero emocji (ale jezdzi) albo TSI ktore wcale duzo nie pala a daja znacznie wiecej frajdy z jazdy.
                          pozdrawiam

                          Diagnostyka i tuning
                          hybrydowe wtryski i turbiny
                          programy na ulice jak i do sportu

                          Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                          www.tune-up.pl

                          HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                          Komentarz

                          • youngtimer
                            Classic
                            • 2009
                            • 11

                            #14
                            wygląda na to, że połączeniem rozsądku z odrobiną szaleństwa jest zakup BXE i zawirusowanie go. Jaka powinna być rozsądna moc silnika po zachipowaniu, bez uszczerbku na jego trwałości?

                            Silnik benzynowy mam obecnie, nie ma z nim problemów, wręcz przeciwnie, 6 cylindrów gra przepięknie :lol:
                            http://testdrive.blox.pl

                            Komentarz

                            • abstinent
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 4842
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                              #15
                              140 spokojnie będzie

                              Komentarz

                              • rob555
                                Rider
                                • 2006
                                • 748

                                #16
                                BXE na seryjnych gratach zrobi 140KM bez wiekszego "ale"
                                Po zmianie turbiny i sprzegla okolice 170KM nadal bezawaryjne.
                                pozdrawiam

                                Diagnostyka i tuning
                                hybrydowe wtryski i turbiny
                                programy na ulice jak i do sportu

                                Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                                www.tune-up.pl

                                HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                                Komentarz

                                • youngtimer
                                  Classic
                                  • 2009
                                  • 11

                                  #17
                                  Ile PI x drzwi trzeba dać za podkręcenie do 140 a ile za podkręcenie do 170?
                                  http://testdrive.blox.pl

                                  Komentarz

                                  • beaviso
                                    Elegance
                                    • 2010
                                    • 767
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                    #18
                                    Seryjne 1.9 TDI BXE (105 KM) jeszcze jako tako daje radę przy jednej osobie. Ale 4 osoby i bagaż to już zdecydowanie odczuwalne obciążenie dla tej wersji. Zazwyczaj jeżdżę sam i naprawde odczuwam różnicę przy zbiorowych wyjazdach moją O2 BXE. Inna sprawa, że w spalaniu tego nie widać, bo jak nie cisnąć, to auto w trasie (po Polsce) niemal zawsze zmieści się w 6 litrach.
                                    Ciekaw jestem wrażenia po zawirusowaniu. Ponieważ kupiłem firmówkę na własność po 2 latach jej ujeżdżania, a gwarancja właśnie się skończyła, to zamierzam wkrótce co nieco dodać temperamentu temu silnikowi. Bo seryjnie to jest tylko niezbędne minimum... Jak się wcześniej jeździło słabymi samochodami, to te 105 KM jeszcze jako tako wystarcza, ale obiektywnie mówiąc to mocno załadowanej budy naprawdę nie za bardzo chce już ciągnąć i wyprzedzanie trzeba dobrze planować.

                                    M.
                                    666 4U

                                    Komentarz

                                    • rob555
                                      Rider
                                      • 2006
                                      • 748

                                      #19
                                      W BXE roznica jest ... kolosalna. Z mula bagiennego robi sie calkiem ciekawy pojazd :twisted:
                                      pozdrawiam

                                      Diagnostyka i tuning
                                      hybrydowe wtryski i turbiny
                                      programy na ulice jak i do sportu

                                      Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                                      www.tune-up.pl

                                      HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                                      Komentarz

                                      • looker
                                        RS
                                        • 2008
                                        • 1886
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                                        #20
                                        youngtimer, żeby ze 105 zrobić 140 wystarczy dobry program ale gdybyś chciał dojść do 170KM to już turbo ARL jak najbardziej wskazane + oczywiście korekta (program).
                                        Koszty: wersja 1 ok. 1000-1200, wersja 2 - Turbo nowe ok. 2700zł, korekta ok. 400zł (program jak wyżej).
                                        OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                                        SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                                        Komentarz

                                        • piramida
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 12222
                                          • Superb III (3V3)

                                          #21
                                          Za ta kasę to są 3 opcje:
                                          - kupno nowej fury
                                          - kupno RS
                                          - kupno superba

                                          Osobiscie kupiłbym octe rs tsi
                                          superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                          poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                          Komentarz

                                          • marlej108
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2006
                                            • 4976
                                            • Octavia III (5E3)
                                            • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                                            #22
                                            Zamieszczone przez rob555
                                            Zaraz mnie tu zjedza ale...
                                            2.0 16v TDI to porazka i koniec kropka. Nie wazne jaka edycja ktory rocznik i czy pompki siemensa czy boscha. Po prostu sypia sie jak stare budownictwo w porownaniu do starych podczciwych TDI.
                                            Zgadzam sie w 100% - 2.0 TDI to wielka loteria.... jak jestes hazardzista to kupuj, ale moze lepiej poczytaj troche tego na "zachete" do odstapienia od tego pomyslu:

                                            vwszrot.pl

                                            wiec moim zdaniem jak diesel to tylko 1.9 TDI - mozesz go sobie ewentualnie zawirusowac :-)

                                            natomiast za te kase co piszesz to moze lepiej juz cos nowego a nie uzywanego?

                                            albo uzywana O2 RS od 1 wlasciciela?

                                            w kazdym razie 2.0 TDI unikalbym z uwagi na rozne dziwne komplikacje ktore nie wystepuja w 1.9 TDI.
                                            http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                                            Spalanie - Motostat.pl

                                            Komentarz

                                            • piramida
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 12222
                                              • Superb III (3V3)

                                              #23
                                              tyle sie pisze złego na temat bkd a ile jest w klubie tych silniczków i jakoś nikt nie narzeka :szeroki_usmiech
                                              w pasacie na pewno była mina ale w octavii jakoś nie widzę i nie słysze co by te jednostki sypały sie co chwile
                                              superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                              poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                              Komentarz

                                              • Kapuhy
                                                Ambiente
                                                • 2008
                                                • 132

                                                #24
                                                Zamieszczone przez beaviso
                                                Seryjne 1.9 TDI BXE (105 KM) jeszcze jako tako daje radę przy jednej osobie. Ale 4 osoby i bagaż to już zdecydowanie odczuwalne obciążenie dla tej wersji.
                                                M.
                                                Dziwię się trochę, bo ja nie mam problemu z 105 KM i z czterema osobami i całym bagażnikiem. Bez najmniejszego problemu na autostradzie wyprzedzę, co zechcę tak do 160 km/h, szybciej i tak nie jeżdżę. Zrobiłem w tym roku ponad 5000 km po autostradach w Niemczech, Francji i Hiszpanii, dla mnie ten silnik to idealny kompromis pomiędzy osiągami i ekonomią.

                                                Komentarz

                                                • abstinent
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2007
                                                  • 4842
                                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez Kapuhy
                                                  Zamieszczone przez beaviso
                                                  Seryjne 1.9 TDI BXE (105 KM) jeszcze jako tako daje radę przy jednej osobie. Ale 4 osoby i bagaż to już zdecydowanie odczuwalne obciążenie dla tej wersji.
                                                  M.
                                                  Bez najmniejszego problemu na autostradzie wyprzedzę, co zechcę tak do 160 km/h, szybciej i tak nie jeżdżę. Zrobiłem w tym roku ponad 5000 km po autostradach w Niemczech, Francji i Hiszpanii, dla mnie ten silnik to idealny kompromis pomiędzy osiągami i ekonomią.
                                                  dobrze napisałeś "na autostradzie, a w PL ile jest tych autostrad?
                                                  na krajowej już nie jest tak wesoło jak się jedzie załadowanym, ale nie jest też tragedia
                                                  po prostu trzeba więcej miejsca na wyprzedzanie.
                                                  Z własnego doświadczenia wiem że jak zabieram się do wyprzedzenia, to muszę mieć pewność że zdążę, a po manewrze okazuje się że jeszcze zostało dużo miejsca,
                                                  ale lepiej poczekać a się nie denerwować

                                                  Pamiętam jak wracałem z wakacji 7-ka, za mną cisnął seat aleta, na moje oko diesel 170,
                                                  fajnie się na jechało razem, ale nie wytrzymał i po ok 50km mnie łyknął gdy kończyłem wyprzedzanie i poszedł do przodu
                                                  później już nie był taki grzeczny i ostro na podwójnej się oddalał. Po przejechaniu ok 100km uciekł na jakieś 4-5 samochodów, teraz pytanie czy warto ryzykować aż tak...(poważniejsze grzechy też zaliczył )

                                                  Na autostradę ten silnik jest super, mało pali nawet przy 160-170(w porównaniu do innych :twisted: )

                                                  sory za OT :wink:

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...